lördag 10 november 2007

Första recensionen: Veckans boktips!

Jag googlade på mitt namn för att se vad som dök upp. Har faktiskt aldrig gjort det förut. Det var ju jättekul:) Jag hittade första recensionen av boken. Inte nån av de stora drakarna, men vad gör det när omdömet lyder så här:

"Rosas bondgård av Åsa Böhme & Lisen Adbåge,
översatt till Nordsamiska av Ville Söderbaum
Rosa oapmedállu
*
En galen bok med ännu galnare teckningar. Texten är både på svenska & samiska så den har stor chans att bli årets julklapp..... släng genast in en beställning hos:
vil_soderbaum(snabel a)yahoo.se !
Han tar bara en hundring för denna fantastiska läs-upplevelse !"

8 kommentarer:

Jojo sa...

Så trevligt att hitta en bra recension! Fint litet foto på dig förresten där i presentationen till höger :)

Åsa Böhme sa...

Ja, jättekul.

Tänkte det kunde vara bra att inte vara helt anonym, utan visa på att det finns nån bakom bloggen.

Du har förresten ett schyst foto i dina kommentarer:)

Anonym sa...

roligt!! :D

Anonym sa...

ps. är Det andra målet bra? Vill läsa den. Men gamleby-bibblan har sååå dålit utbud. får köpan.

Åsa Böhme sa...

Ja, Det andra målet var bra. Novellerna är sammanflätade på ett spännande sätt som tvingar en att tänka efter. Boken var ju tänkt att bli en roman, så det kanske inte är så konstigt att novellerna har en slags röd tråd.

Boken är ju ofantligt snygg också. Allt ifrån omslag till foder och typsnitt. En riktig dröm för den ytlige formfanatikern;D

Lotta sa...

Hi hi, det är jag som är "recensenten" hej hej :)

Villle sa...

Och jag är översättaren. Låter grejt med uppläsningar. Om ni ska ha någon som läser på samiska så finns jag
:)

Åsa Böhme sa...

Hej recensenten och översättaren!
Kul att höra av er:)
Och Ville, jag återkommer om uppläsningarna.
Simma lugnt;)