fredag 24 oktober 2008

JAPAN 2


Så var den äntligen avklarad - presentationen. Den gick bra, tror vi. Lite vanligt datorkrångel men annars flöt det på bra. Inte för att det har nåt med själva tävlingen att göra. Domarna sitter instängda i ett rum för sig, så utgången kan vi inte påverka. Däremot var det flera deltagare från bl a Japan, Taiwan och Italien som tyckte om vår Cirkuskiosk. Kul.

Nu har regnet kommet till Tokyo. Himlen öppnade sig helt idag, men jag tror inte att jag såg en enda japan som inte hade paraply.

Eftersom många pengar går åt till bl a shopping såg kvällens middag ut så här. Sushi, inhemsk öl och lite chips från lokala matbutiken runt hörnet. Middagen avnjöts framför japansk teve. Inte illa.

Imorrn väntar besök på karaoke-bar! Om det fortsätter regna, kan det bli hur blött som helst.

Sayonara!

4 kommentarer:

Jojo sa...

Gud vad spännande att vara i Japan! Vilken grej! Söt klänning du har på dig.

siz sa...

hallo syrran!
söt klänning och ni ser båda väldigt proffsiga ut på bilden tycker jag!

Jetlagen är särskilt svår när man reser österut har jag läst.
Ni har väl sett "lost in translation"
med sena nätter i barer och karaokepartyn med tokiga japaner.

sayonara siz!!!

alla på stumholmen hälsar

Anonym sa...

Halåj! Nyss hemkommen från Berlin med Cirkuskiosken. Polackerna var överförtjusta och skulle genast visa den för sina barn. I övrigt positiv respons men inget pris. Hur har det gått för dig? Blev det något möte med prinsen...
/Y

Åsa Böhme sa...

Hej alla!
Ja, nog är det galet här i Tokyo. Som den sanna patriot jag nu är bär jag förstås en svensk Odd Molly. På karaokebaren hade jag min Miss Sixty-klänningen - har du kvar din, Jojo? Den var förstås alldeles för varm, så det blev en hel del öl och sake. Blött värre alltså. Men kul var det!!!

Imorrn väntar besök på fiskmarknaden och kanske den sista sushi-biten på ett tag. Får kanske en glimt av Japans kronprins imorrn på slutfesten.

Flyger hem på onsdag. Skönt. Jag längtar hem nu!!!

Sayonara!